Einstürzende Neubauten u Tvornici kulture: povratak u ‘svemirskom pop’ stilu

    1040

    Njemački alternativni industrial bend Einstürzende Neubauten sinoć su nastupili u punoj Tvornici kulture, u sklopu turneje koja promovira njihov aktualni album “Rampen: apm: alien pop music”.

    Einstürzende Neubauten, foto: Lucija Očko / muzika.hr

    Bio je ovo njihov povratak u Zagreb nakon 15 godina, kada su zadnji put nastupali u Močvari, a tad je povod njihovog nastupa bio deveti rođendan kluba Močvare, te promocija njihovog tada aktualnog albuma “Alles Wieder Offen”.

    Novi album “Rampen: apm: alien pop music” objavljen je u travnju ove godine, a na njemu nastavljaju eksperimentirati sa zvukom, instrumentima kao i sa scenskim nastupom. Još i prije početka samog koncerta, vizualni identitet pozornice dao je naslutiti da se radi o nečem ‘svemirskom’ – uređenje pozornice ličio je na improvizirani svemirski brod.

    Muziku podržava

    Naime, još od sredine 1980-ih, Einstürzende Neubauten eksperimentiraju s tzv. “rampama”, odnosno, improvizacijama s otvorenim razvojem i ishodima, a upravo je to poslužilo i kao temeljna ideja za najnoviji album, što se, naravno, preslikalo i na nastup.

    Uz blago kašnjenje od 15 minuta,  nastup su otvorili pjesmom “Pestalozzi” s aktualnog albuma, a odmah nakon toga, frontmen Blixa Bargeld se našalio da promotor koncerta koristi sliku koja je stara čak 41 godinu.

    Nastavili su s pjesmom “Wedding”, s albuma “Alles in Allem” iz 2020., a izvedbu iduće pjesme, “Grazer Damm”, ukrasili su jedinstvenim instrumentom – kolicima za kupovinu.

    Nije to jedina zvučna novost koju su predstavili sinoćnjoj publici, gotovo su se za svaku pjesmu izmjenjivali nesvakidašnji instrumenti. Upravo se na ovome temelji sama glazba i pojava Einstürzende Neubautena, uz kontinuirano istraživanje mogućnosti zvuka, bilo s pravim instrumentima, svakodnevnim predmetima koje sami postavljaju u ulogu instrumenata, a na momente sve dodatno začine i eksperimenti sa samim Blixinim glasom.

    U najvećoj su mjeri izvodili materijal s aktualnog albuma, potom s onog prethodnog “Alles in Allem” iz 2020., a izvedeno je i nekoliko pjesama s albuma “Silence is Sexy” iz 2000. godine. Tu se našla neizostavna “Sabrina”, potom “Die Befindlichkeit des Landes” i  “Sonnenbarke”.

    Uslijedila je i pjesma “Seven Screws” iz 2020., koja progovara o non-binary tematici, a za tekst se Blixa inspirirao grčkom mitologijom, odnosno, događajem kada je Herkul spaljen zbog nošenja haljine. Nastup na ovoj stanici turneje obilježila je i činjenica da je Blixinom sinu Lukasu bio 16. rođendan, a Blixa je rekao da je rođen kao kćerka, što je naišlo na odobravanje publike.

    Potom su izveli i novije pjesme “Trilobiten” i “Gesundbrunnen”, koje se također u dijelovima nadovezuju na spomenutu non-binary tematiku, službeni su dio nastupa zatvorili pjesmom “How Did I Die?” s albuma “Lament” iz 2014. godine, a potom su se vratili na pozornicu, Blixa sa svojim prepoznatljivim štapom i šalom, da bi izveli “Ten Grand Goldie”, “Nagorny Karabach” i “Ist Ist”.

    Za sam kraj ostavili su klasik “Susej”, a sve zatvorili pjesmom “Redukt”, te Blixinom izjavom: “If you die tonight, you can tell your creator you saw your favorite band”.

    Da su dragi domaćoj publici, nema sumnje: Einstürzende Neubauten uspjeli su rasprodati Tvornicu, a čak i u petom desetljeću svoje karijere, neumorno nastavljaju istraživati granice teksta, zvuka, prostora, kao i prezentacije svoje glazbe.

    Nakon što je Tvornica ugostila pionire alternativnog rocka The Jesus and Mary Chain te jučerašnje industrial alternativne heroje, već će iduće nedjelje na pozornicu stati pioniri grunge glazbe, Mudhoney, te nastaviti ovu jesensku koncertnu sezonu.

    0 Shares
    Muziku podržava