Predstavljamo knjigu Matka Botića, gitariste benda My Buddy Moose

2200

Matko Botić, ljubiteljima domaće rock scene poznat kao gitarist grupe My Buddy Moose, za svoj je poziv odabrao kazalište. Još od 2005. djeluje kao kazališni kritičar i dramaturg.

Nedavno je svoju doktorsku disertaciju “Igranje proze, pisanje
kazališta
” preradio u knjigu koja je izašla u izdanju Hrvatskog centra
ITI.

Riječ je o djelu koje se bavi scenskim preradama hrvatske proze u novijem hrvatskom kazalištu. Raspravu o jednom malom ali nadasve zanimljivom segmentu našeg kazališnog života Botić širi u koncentričnim krugovima na kazalište i kulturu pa njegova knjiga pruža i više od povijesnoga i kritičkog uvida u, ipak središnji, problem odnosa hrvatske pripovjedne proze i hrvatskoga dramskog kazališta. Knjiga je dostupna po cijeni od 120 kuna.

Muziku podržava

Hrvatski centar ITI (International Theatre Institute) uz međunarodnu suradnju i promociju hrvatskog kazališta, drame i plesa, bavi se i izdavačkom djelatnošću. Osim knjige Marka Botića u knjižari Rockmark su dostupna i sljedeća njihova izdanja:

Poetika suvremenog plesa” kapitalno je djelo jedne od najvažnijih francuskih teoretičarki suvremenog plesa Laurence Louppe, plesne i umjetničke kritičarke, autorice monografskih tekstova i izvođačice koja je svojim pisanjem i kritičko-pedagoškim djelovanjem obilježila frankofone plesne krugove. Ona ovdje razvija misao o ishodištu, načinima čitanja i konstitutivnim elementima suvremenog plesa koji je, riječima autorice, “Postao jednom od najreprezentativnijih integracijskih i ekspresivnih snaga današnje svijesti“.

Plesne kritike” autorice Tuge Tarle predstavlja pedesetak esejističkih prikaza, kritika i osvrta koji oslikavaju otprilike jedno desetljeće zagrebačke plesne scene, s akcentom na baletnim događajima u HNK u Zagrebu (između 1975. i 1985.). Kako je autorica završila baletnu školu, i diplomirala filozofiju i komparativnu književnost, a kao plesač djelovala u KASP-u Milane Broš (poznatom po avangardnim postavkama) tekstovi su i kompetentni i silno angažirani u želji: s jedne strane društvene promocije plesne umjetnosti, a s druge osuvremenjivanja repertoara.

Baletna večer da, ali kakva?” autorice Maje Bezjak, zbirka je kritika, eseja i razgovora plesne umjetnice i publicistice koji dokumentiraju jedno povijesno razdoblje hrvatskog plesa unutar jugoslavenskog, ali i europskog konteksta. Ljubav spram plesne umjetnosti Bezjak nije iskazivala samo kroz pasivno praćenje događaja u baletu, već kroz razgovore o struci s ravnateljima, plesačima i pedagozima, kroz baletne kritike i studije o baletnoj umjetnosti, upozoravajući na probleme i moguće posljedice, pogotovo u baletnom školovanju, a sve u svrhu očuvanja i opstanka baletne plesne baštine.

0 Shares
Muziku podržava